Waardig ouder worden

EDE De ChristenUnie en de Katholieke Bond voor Ouderen (KBO) in Ede hebben zaterdag een intentieverklaring getekend. Hierin spreken ze af om zich in te zetten voor een lokaal actieplan ‘Waardig Ouder Worden 2.0.’. Dit deden zij precies op het moment dat hun landelijke vertegenwoordigers een handtekening zetten onder het manifest met dezelfde naam.

,,Wij willen met dit landelijk manifest ook in de gemeente Ede aan de slag”, zegt raadslid en kandidaat-Kamerlid Dirjanne van Drongelen (CU). ,,Waardig ouder worden betekent wat ons betreft niet alleen goede zorg en liefdevolle aandacht, maar ook voldoende ouderenwoningen en ontmoetingsplekken. Daarom gaan we met onder meer met de KBO-afdeling Ede aan de slag om Ede op steeds meer punten ouderenproof te maken.”

MEETELLEN Ouderen hebben te maken met toenemende kwetsbaarheid, maar willen tegelijk graag zo zelfstandig mogelijk blijven functioneren. Zaterdag wil de ChristenUnie met het ondertekenen van de intentieverklaring onderstrepen hoe belangrijk het is dat ouderen meetellen in de samenleving.

Omdat de partij het zaterdag niet alleen bij woorden wilde laten, bezorgden raadsleden en diverse vrijwilligers een kerstkrans met goede wensen bij ouderen in vijftien verschillende verzorgingshuizen in heel de gemeente Ede.