Persbericht Malkander

Ede, 30 maart 2022

Nieuwe coördinator ‘Maatjes voor mensen met dementie’

Al jaren biedt welzijnsorganisatie Malkander de dienst ‘Maatjes voor mensen met dementie’ aan in samenwerking met Ketenzorg dementie. Per 1 januari 2022 is sociaal werker Judith Hoogeveen de nieuwe coördinator bij Malkander om maatjes te werven en te matchen aan mantelzorgers.

Ondersteuning mantelzorgers

Mantelzorgers zijn soms dag en nacht bezig met de zorg voor een partner, familielid of vriend(in) die aan dementie lijdt. Een hobby, koffie met een vriend(in) of tijd voor jezelf zit er dan niet in, terwijl dat broodnodig is om goed te kunnen ontspannen. Maatjes bieden met hun ondersteuning uitkomst. Deze vrijwilligers komen een paar uur per week op bezoek en bieden gezelschap aan de zorgvrager en ontlasten hiermee de mantelzorger. Maatjes doen hiermee zowel de mantelzorger als de zorgvrager een plezier. Want als een maatje langskomt, betekent dat tijd voor de mantelzorger en gezelligheid, extra aandacht en een ander gezicht voor de zorgvrager.

Word ook Maatje

Wil jij het verschil maken voor mensen met dementie en hun mantelzorgers? Malkander zoekt gemotiveerde mensen die, gezelschap willen bieden bij mensen met dementie die niet alleen kunnen zijn, affiniteit hebben met de doelgroep, inlevingsvermogen hebben en betrouwbaar zijn. Je staat er als vrijwilliger uiteraard niet alleen voor, casemanagers dementie bieden begeleiding bij het bezoekwerk. Daarnaast wordt een training aangeboden door een casemanager dementie over dementie en worden er terugkombijeenkomsten geboden, zodat je informatie, handvaten en tools hebt om zo goed mogelijk maatje te kunnen zijn.

Meer informatie en aanmelden

Voor meer informatie of aanmelden als vrijwilliger, neem contact op met coördinator Maatjes voor mensen met dementie, Judith Hoogeveen, via 0318-208080 of jhoogeveen@malkander-ede.nl

Voor meer informatie over mantelzorg, bekijk www.malkander-ede.nl

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Communicatie:

Communicatie@malkander-ede.nl   M 06 – 1224 6242

Malkander. Met elkaar, voor elkaar

Malkander werkt mee aan een positieve samenleving. Mensen sturen daarin zoveel mogelijk zelf hun leven. En daarbij helpen ze elkaar. Malkander ondersteunt, versterkt en verbindt mensen en groepen mensen in de gemeente Ede.