Persbericht Z. Titus Brandsma parochie juni 2020

Weer eucharistievieringen mét kerkgangers in onze zeven kerken

Zoals u ongetwijfeld weet, zijn de coronamaatregelen vanaf 1 juni iets versoepeld. Dat geldt voor veel sectoren van de samenleving en gelukkig ook voor de kerken. Er mogen weer eucharistievieringen gehouden worden met maximaal 30 kerkgangers. Vanaf 14 juni kunnen de aanwezigen ook de communie ontvangen.

Anderhalvemeter-team

In onze parochie heeft pastor Guido Dieteren samen met Kika IJsselmuiden een ‘anderhalvemeter-team’ gestart, waarin ook een vertegenwoordiger van iedere geloofsgemeenschap zitting heeft. Het team heeft gekeken naar de liturgische mogelijkheden voor de maand juni. Omdat enkel eucharistievieringen zijn toegestaan en omdat het pastoraal team en het parochiebestuur het niet verantwoord vinden om onder de huidige omstandigheden onze emeriti te laten voorgaan, zal er voor de maand juni een beperkt liturgieaanbod zijn.

Vieringen in Wageningen en elders in onze parochie

Tot en met het aankomend weekend blijft in onze Titus Brandsmaparochie alles hetzelfde als de afgelopen maanden. Dus a.s. zondag 7 juni zal er een viering zijn in Oosterbeek, die u zoals gebruikelijk online kunt volgen.

De drie weekenden erna zullen ieder weekend in Wageningen twee vieringen gehouden worden: op de zaterdagavond om 19.00 uur en op de zondagochtend om 9.30 uur. Daarnaast zijn er op zondag twee internationale vieringen.

In de andere zes kerken is er ergens in die drie weekenden één eucharistieviering. Ook kunt u sommige vieringen online volgen of later terugkijken op de parochiewebsite: www.ztitusbrandsmaparochie.nl.

Aanmelden en reserveren

U kunt enkel bij de viering in uw kerk aanwezig zijn, wanneer u hiervoor van tevoren gereserveerd heeft. In het begeleidend schrijven leest u hoe deze aanmelding in uw geloofsgemeenschap geregeld is.

Daarnaast gelden er in de kerk strikte voorschriften om de anderhalve meter afstand te garanderen en te waken over eenieders gezondheid. Ook daarover leest u in het begeleidend schrijven van uw geloofsgemeenschap. Ondanks deze beperkende maatregelen wensen wij u mooie en inspirerende vieringen toe.

het pastoraal team en het parochiebestuur

Liturgierooster juni 2020

Dinsdag 9 juni 19.00 uur Wageningen (Engelstalig)
Woensdag 10 juni 09.00 uur Wageningen